|
Tisztelt ügyfelünk!
Előző hírlevelünk óta ismét jelentős változások
történtek a programjainkban. Erőinket főleg a maxbér program
fejlesztése kötötte le a nagymértékben megnövekedett
adatszolgáltatási kötelezettségek miatt, de azért a főkönyv, és a
számlázó, készletnyilvántartó modulban is jelentős fejlesztéseket
hajtottunk végre, így az integrált rendszert használók számára is
sok újdonságot tartogatunk
Újdonságok a Kettős könyvelő
programban
- Főkönyvi évzárásnál,
amennyiben a csak a folyószámla zárást kérik, akkor a program a
nyitott folyószámlákon kívül átviszi a pénztár, és bank főkönyvi
számok egyenlegeit is. Így a főkönyv teljes lezárása nélkül is
könyvelhetők az új évben a kiegyenlítések, és azonnal látható a
banki vagy pénztár záróegyenleg. - Banki terminál programban
K&H, és MKB, és ERSTE bankoknál alkalmazott ELEKTRA
terminálprogram által alkalmazott PAYORD import formátumot
módosítottuk, így mindegyik banknak megfelelőt tudunk
biztosítani - Évváltásnál az automatikus számlatükör átvétel
néhány esetben nem jól működött, ha az évet nem az Évzárás
funkciók almenün belül váltották át hanem a könyvelhető cégek
karbantartásánál, és hibás évszámot adtak meg. Pl. 2007 helyett
2057-et. Ezt javítottuk. - Külföldi szállítók karbantartásába
felvettük az IBAN számlaszámot, és a SWIFT kódot. Csak a
Windows-os programban elérhető újdonságok: - A program
listái nyomtató helyett PDF formátumú file-ba is nyomtathatók! A
PDF file-ok megnézhetők az Acrobat Reader programmal, E-mail-ben
küldhetők, és bármelyik másik gépen kinyomtathatók. A nyomtatási
kép ugyanolyan mintha a saját nyomtatónkon készült volna!
Elküldhetjük ügyfeleinknek elektronikusan a főkönyvi kivonatot,
ÁFA bevallást, vagy bármely más listát. Ezt más programok
általában külön modulként pénzdíjasan biztosítják, vagy egyáltalán
nem tudják. Mi a követési díj részeként ingyen biztosítjuk ezt az
alap programban. Ha használni kívánják ezt a lehetőséget akkor a
Windows kiegészítők menüpontban lehet letölteni az ehhez szükséges
kiegészítőket! Előnye, hogy semmiféle külső segédprogramra
nincs szükség a file készítéshez! (pl. PDF nyomtatódriver, stb)
melyek beállítása bonyolult, és legális használatuk szintén több
10 ezer Ft
Vissza
a lap tetejére
Változások
és újdonságok a Maxbér programban előző hírlevelünk óta
-
Előző hírlevelünk kiküldése után értesültünk róla, hogy az utolsó
pillanatban mégis visszaállították a korábban eltörölt munkáltatói
SZJA elszámolást. Ennek a menüpontjait addigra már kivettük a
programból, de majd idővel ezek ismét vissza fognak kerülni. -
FIGYELEM! A 06084A nyomtatvány kigyűjtése hibás volt! Abban az
esetben, ha osztalékból, vagy ingatlan bérbeadásból származó SZJA
kifizetés is történt akkor a 02,03-as sorokban megduplázta a
levont SZJA-t. Kérjük amennyiben nem vették észre a hibát, és volt
ilyen kifizetés, akkor javítsák le a bevallást! Az új verzióban
már helyesen számol a program - Elkészült a 0708-as 2007 évi
havi járulékbevallás! - Kifizetési listákat, ha szervezeti
egységenként külön kérjük, akkor már választható, hogy a
szervezeti egységek egymás alatt sorban listázódjanak, vagy minden
szervezeti egység külön lapra kerüljön. - 06084M és A lap
előtársasági időszak esetén a bejegyzés keltétől kezdődően
számítja ki az adatokat, és ezt írja rá a nyomtatványra kezdő
dátumnak. A könyvelhető cégek karbantartásában lehet beírni a
bejegyzés keltét a tevékenység kezdete rovatba. - Frissítettük
a magánnyugdíjpénztárak adatbázisát az új APEH-es
bankszámlaszámokkal. - A régi magánnyugdíjpénztári
tagdíjbevallás menüpontja már csak a 2006-os évben működik és a
még egy ideig elérhető lesz a programban az esetleges
pótbevallások, vagy régebbi adatszolgáltatások javítása miatt. -
Járulék utalási összesítőn a magánnyugdíjpénztárak utalásai
mellett 2007-től az új APEH-es bankszámlaszámok jelennek meg. A
banki import fájl is az új számok alapján generálódik. 2006-ra még
a régi számlaszámok nyomtatódnak ki. -Új jogcímtörzsbeli
módosításokat hajtottuk végre: a.) Adójóváírás
hónapszám eltörlődik megbízási díjas és vállalkozási jellegű
jogviszony esetén b.)Adóterhet nem viselő járandóság SZJA-ja
nyugdíjasnál kiszámolódik, és az SZJA ennek megfelelően változik.
- - Figyelem! Amennyiben nyugdíjas dolgozót számfejtenek,
akkor az SZJA számítás módszerére annál a dolgozónál csak és
kizárólag a 12-es szorzást szabad alkalmazni. Ellenkező esetben
nem garantáljuk a helyes eredményt. - 2007-től a mindenkinél
kötelező járulékbevallás miatt az eddiginél is jobban szükséges
egységesíteni a komplett maxbérrel rendelkező ügyfelek
jogcímtörzsben található jogcímkódokat. Már többen eddig is
találkozhattak az egységesítés folyamatával (teljesen új
jogcímtörzset kaptak stb...) Ennek kidolgozása folyamatban van,
várhatólag ebben az évben elkészül. Az ezekből adódó esetleges
kellemetlenségekért elnézést kérünk. Ezt fontos megtennünk, hogy
megfeleljünk a törvényi előírásoknak.
Vissza
a lap tetejére
A
0708-as járulékbevallással kapcsolatos tudnivalók komplett Maxbér
esetén
- Elkészült a 0708-as bevallás! FIGYELEM!
A hírlevél kiküldésének időpontjában az APEH által kiadott ABEV
nyomtatványkitöltőben az ellenőrzések tévesen jeleznek hibát. 3
téves jelzést is találtunk, ezt jeleztük az APEH felé. Tehát ha
hibát jelez az ellenőrzésnél az ABEV, akkor nézzék meg, hogy az
tényleg hiba, vagy csak az ABEV-es ellenőrzőprogram tévesen jelez.
Reméljük, hogy a jövő hét elejére az APEH kiadja a helyes
nyomtatványt. Fontos hogy mindig a legfrissebb ABEV-es
nyomtatványt használják, és nekünk csak akkor szóljanak, ha
tényleg hibásak az adatok Önök szerint is, nem csak az ABEV
szerint! -2007-től megszűnik a magánnyugdíjpénztárak felé
kötelező tagdíjbevallás. Ez átkerül az APEH-hez a 0708-as
bevallásba. A csere automatikus. Az APEH-es azonosítókkal
feltöltöttük a magánnyugdíjpénztári törzset. -
Változás a 2006 évhez képest, hogy a program 0708-as
bevallás “A” lapját is elkészíti, és átadja az ABEV-be
nem csak a 0708M lapokat. Az “A” és “M”
import fájlok egy menetben készülnek el, és egyszerre kerülnek
átadásra az ABEV-be. Az átadás után csak össze kell rendelni az M
nyomtatványokkal, és az esetleges hiányzó adatokat kell beírni
(pl. cégautó-adó, stb...)
- A 2007 évi havi
járulékbevallás most már mindenkinek kötelező. Ezért ismételten
leírjuk az elkészítés menetét azok számára akik eddig még nem
készítettek a programmal 08-as bevallást: 1.) Az első
lépés, hogy a dolgozók alapadatai rendben legyenek. Fontos a hogy
a FEOR szám, a magánnyugdíjpénztári adatok, és a START kártya
kezdő és záró időpontja (év-hónap-nap) adatinak helyessége.
Szintén fontos a Foglalkoztatási jogviszony kód helyes kitöltése.
Ez alapján töltődik ki a bevallásban az „Alkalmazás
minősége” rovat. 2.) El kell végezni a havi
bérszámfejtést a 2007 évre frissített jogcímtörzs alapján. 3.)
Fontos, hogy az ABEV-ben fel legyenek telepítve a 0708A és a 0708M
nyomtatványok, és mindig frissítve legyenek, mert az APEH bármikor
változtathat rajtuk. 4.) Fontos, hogy a Maxbér
programból is a legfrissebb változatot használják, ezért mielőtt
az átadást megkezdenék kérjük ha lehet akkor frissítsék a
programot. 5.) Ha még nem lett beállítva, akkor egyetlen
egyszer az évben be kell állítani, hogy a Maxbér program hol
keresse az ABEV nyomtatványkitöltő programot. Ezt az ABEV útvonal
beállítása menüpontban tehetjük meg. A legcélszerűbb az
automatikus keresés funkciót használni. Be kell írnunk, hogy
melyik meghajtóra van telepítve az ABEV (Ez az esetek nagy
többségében a „ C ” meghajtó) és ezután a program
automatikusan megkeresi az ABEV-et. Ha több példányban is
telepítve van a gépen az ABEV program, és ha nem sikerül az
átadás, akkor kézzel is meg lehet adni az útvonalat. 6.)
A személyi adatok menüpontban a táblázat vége felé be lehet
állítani személyenként, hogy szerepeljen-e a havi bevalláson, vagy
sem. Így ha nem akarjuk, hogy egy ember belekerüljön a havi
bevallásba, akkori tt állítsuk be hogy a 08-as bevallásban ne
szerepeljen. 7.) Ezután el kell indítani a Havi
adatszolgáltatások almenün belül található „Havi
járulékbevallás (0708A-M) készítés” nevű menüpontot, és az
ABEV import fájl generálást kell választani. 8.) Ha az
import állományok elkészültek, akkor el kell indítani a
„Járulékbevallások átadása ABEV-be” nevű menüpontot.
Ekkor elindul az ABEV és automatikusan beolvassa és el is menti az
emberekhez tartozó 0708M-es nyomtatványokat, és legvégül a 0708A
nyomtatványt is. 9.) Ha beolvasás közben hibaüzenetet
küld az ABEV akkor az IMP állomány sorszáma alapján
beazonosítható, hogy melyik emberről van szó. A program képernyőre
kinyomtatja, hogy melyik IMP állomány melyik név alapján
készült. 10.) Az ABEV-ben a nyomtatány megnyitása
funkcióval megnyithatók az átadott M-es lapok. Ellenőrizhetők az
adatok. Ha szükséges akkor javítani is lehet bennük. 11.) A
0708A nyomtatványt is meg kell nyitni. A szükséges kiegészítő
adatokat be kell írni, és el kell menteni. Ezután a nyomtatványok
összerendelés menüpont segítségével hozzá kell rendelni a 0708M-es
lapokat. 12.) Meg kell jelölni elektronikus küldéshez a
nyomtatványt. Ekkor létrejön egy XML állomány, amit fel kell
tölteni a kormányzati portálon található ügyfélkapun keresztül. Az
XML állománnyal és az ügyfélkapuval kapcsolatos problémák esetén
ne minket keressenek, hanem az APEH ügyfélszolgálati 189-es
hívószámát.
Vissza
a lap tetejére
A
0708-as járulékbevallás az egyszerűsített Maxbér programmal.
(Tudnivalók)
- Az egyszerűsített Maxbér program
a havi és éves járulékbevallások kézi leadásához maximális
segítséget nyújt. Noha nem adja át automatikusan az adatokat az
ABEV-nek, kevés cég vagy nem túl nagy létszám esetén nagyon
könnyen elvégezhető a járulékbevallás a következőképpen: - Az
egyszerűsített Maxbér programban a havi adatszolgáltatások almenün
belül található „Havi járulékbevallás (0708A-M) készítés”
nevű menüpontban kinyomtatható a teljes 0708M nyomtatvány az
összes sorral együtt emberenként, és minden sor ki van töltve
azzal az adattal amit az ABEV-be be kell írni. Így nem kell az
adatok kigyűjtésével bajlódni. Lehetőség van rá, hogy csak azokat
a sorokat nyomtassuk ki emberenként ahol van adat érdemi adat, és
az üres sorokat ne. Ezzel az opcióval egy embert nem 13 oldalra
nyomtat hanem 1 vagy maximum 2 oldalra, és ez nem csak papír és
festéktakarékos megoldás, hanem az adatokat sem kell
keresgélnünk. Ha ezt a sűrített nyomtatást választjuk akkor az
ott található nyomtatvány sor azonosítóval kikeressük a
nyomtatvány megfelelő sorát és már írhatjuk is be az adatot. Ha
már egy hónapot kitöltöttünk az ABEV-ban, akkor a következő
hónapok kitöltése még ennél is sokkal gyorsabb lehet. A
következőképpen kell eljárnunk: A nyomtatvány megnyitása
menüpontot választjuk. Bepipáljuk a feltételek megadása négyzetet.
A nyomtatványnál kiválasztjuk a 0708M-et, az időszaknál pedig az
előző hónapot. A státusz ablakban az „Elküldött”
státuszt választjuk. Ekkor a kiválasztó ablakban megjelennek az
előző hónapban elküldött 0708M-es nyomtatványok. Ezután a bal alsó
sarokban minden embernél megnyomjuk a „Másolat”
feliratú gombot. Ezután kijavítjuk az időszakot az aktuális
hónapra. A dolgozó nevével, azonosítójával, a cég adataival, a
FEOR számmal, az alakalmazás minőségével nem kell törődnünk ez
automatikusan kitöltődik. Sőt ha szerencsénk van és a dolgozó bére
és SZJA-ja és járulékai sem változtak az előző hónaphoz képest
akkor azokat is változatlanul hagyhatjuk, vagy átírhatjuk a Maxbér
programból kinyomtatott adatok alapján. Ezzel a módszerrel
gyakorlatilag pillanatok alatt végezhetünk 1-1 emberrel.
AKCIÓS
AJÁNLATUNK!
Ha a fent leírtak
ellenére mégis túl megterhelő az Ön számára havi járulékbevallás,
akkor lehetősége nyílik rá, hogy most akciós áron lecserélje
egyszerűsített Maxbér programját a komplett Maxbér programra. Az
Akció igénybevételéhez kérjük kizárólag a 70/3312-152-es
telefonszámon jelentkezzenek!
Vissza
a lap tetejére
Integrált
Rendszerrel, számlázó modullal kapcsolatos
újdonságok
-Készletkezeléssel integrált
rendszerben lehetőség van bizonylatkapcsolásra, és dupla
bizonylatok készítésére (ezek egyszerre 2 készletet mozgathatnak
pl. raktárközi átadás, bizományosnak kiadás, szerszámok, anyagok
kiadása, és kintlevőségek nyilvántartása) - Az anyag/készlet
modulban a dupla bizonylatok egyszerre sztornózhatók. - Az
anyag/készlet modulban sok új kimutatás készült el, cikkenként, és
mozgásonkénti forgalmak, stb... - Az anyag/készlet modulban
lehetőség van az alraktárak (bizományos, vagy egyéb) automatikus
sorszám-növelésére. Ezért egy új raktár gyűjtőfogalom - a készlet
jelent meg. Egy készleten belül sok alraktár vehető fel, és a
mozgásoknál csak az adott készlerthez rendelt alraktárból
válogathatunk. Régebbi újdonságok: - Windowsos
számlázó modulban a bizonylat műveletekben sok új menüpontot
hoztunk létre melynek segítségével egyszerűbb a sztornózás,
kiegyenlítés, újranyomtatás (nem kell ismerni a
billentyűkombinációt a gombokat) - Windowsos számlázó modulban
lehetőség van a kiállított számla mellé borítékot nyomtatni a vevő
adataival 3 féle standard boríték formában a bizonylat műveletek
menüben. - Windowsos számlázó modulban a bizonylat műveletek
menüben lehetőség van a kiállított számlához azonnal feladóvevényt
nyomtatni ajánlott, tértivevényes formában. - Windowsos
számlázó modulban lehetőség van újfajta szép grafikus formátumú
számlakép nyomtatására is. A következő formátumokat
tudja: Belföldi áfás Ft számla magyar nyelvü , Belföldi áfás Ft
számla magyar+angol nyelvü, Belföldi, áfás EURO-ban kiállított
számla amin Ft-ban és EURO-ban is rajta van az összeg magyar+angol
nyelven EU-n kívüli export számla,csomag+palettaszám, nettó
bruttó súly, rendszám,szállítási cím számlanyilatkozatot
nyomtat (goods are hungary origin) swift+iban kód szerepel a
vevőknél magyar+angol nyelvű, kell hozzá plusz 7 adatot beállítani
a súlyhoz, rendszámhoz stb.. EU-s export számla EU-s adószámmal
áfa nélküli, devizás magyar+angol nyelvü -A számlák
ismételhetők, ha elrontottuk, vagy összegyűrődött a papír. A
kapcsolódó bizonylatszámnál számlakiállítás közben F10-el
feljönnek a korábban kiállított számlák és amit kiválasztunk annak
az adatai átjönnek. Lehetősége van egy egyszerű Számlázó
program vásárlására 10.000 Ft +Áfa áron. A komplettebb számlázó
modul ára 20.000 Ft és hozzá kapcsolható 5.000 Ft-ért devizaszámla
modul.
Vissza a lap tetejére
Az ügyfélszolgálat működéséről
Szeretnénk felhívni mindenkinek a figyelmét, akinek még nincsen
DiamondNET kapcsolata, hogy ez a kapcsolat nagyon fontos, hogy
működjön. Ugyanis a gyakori törvényi változások miatt sokszor
előfordul, hogy 1-2 naponta van a programban változás, és e nélkül
nehezen tudunk frissíteni, valamint probléma esetén az
ügyfélszolgálat nagyon nehezen tud segíteni.
Az ügyfélszolgálattal való kommunikációra pedig ha egy mód van,
akkor a modemes üzenetet használják, mert ekkor az üzenet azonnal
a megfelelő helyre továbbítódik, és pontosan tartalmazza hogy
melyik ügyfél küldte, és hogy pontosan milyen programja van. Az
írásbeliség nagyon fontos a pontos és gyors problémamegoldáshoz,
és hogy ne vesszenek el információk.
Ha nem kapott régebbi
hírlevelet, de szeretné azokat is megkapni, akkor ezt kérem
jelezze a vigkrisz@diamond.hu
e-mail címen!
Továbbra is készséggel állunk rendelkezésükre!
Vissza a lap tetejére
Üdvözlettel: Nagy Péter QualitySoft Bt. A Diamond
Integrált Számviteli Rendszer Ügyfélszolgálata 8000
Székesfehérvár, Orsovai u. 50, Telephely 8000 Székesfehérvár
Tolnai u. 34. Tel: 70/3821-021 Tel: 22/349-454; Fax:
22/349-353
|