Diamond Stúdió Integrált Számviteli Rendszer
QualitySoft Hírlevél 4. Szám (2007. Február 1.)

Tartalomjegyzék (A hivatkozásra kattintva azonnal az Önt leginkább érdeklő témára ugorhat):




Tisztelt ügyfelünk!

Előző hírlevelünk óta ismét jelentős változások történtek a programjainkban. Erőinket főleg a maxbér program fejlesztése kötötte le a nagymértékben megnövekedett adatszolgáltatási kötelezettségek miatt, de azért a főkönyv, és a számlázó, készletnyilvántartó modulban is jelentős fejlesztéseket hajtottunk végre, így az integrált rendszert használók számára is sok újdonságot tartogatunk

Újdonságok a Kettős könyvelő programban

- Főkönyvi évzárásnál, amennyiben a csak a folyószámla zárást kérik, akkor a program a nyitott folyószámlákon kívül átviszi a pénztár, és bank főkönyvi számok egyenlegeit is. Így a főkönyv teljes lezárása nélkül is könyvelhetők az új évben a kiegyenlítések, és azonnal látható a banki vagy pénztár záróegyenleg.
- Banki terminál programban K&H, és MKB, és ERSTE bankoknál alkalmazott ELEKTRA terminálprogram által alkalmazott PAYORD import formátumot módosítottuk, így mindegyik banknak megfelelőt tudunk biztosítani
- Évváltásnál az automatikus számlatükör átvétel néhány esetben nem jól működött, ha az évet nem az Évzárás funkciók almenün belül váltották át hanem a könyvelhető cégek karbantartásánál, és hibás évszámot adtak meg. Pl. 2007 helyett 2057-et. Ezt javítottuk.
- Külföldi szállítók karbantartásába felvettük az IBAN számlaszámot, és a SWIFT kódot.
Csak a Windows-os programban elérhető újdonságok:
- A program listái nyomtató helyett PDF formátumú file-ba is nyomtathatók! A PDF file-ok megnézhetők az Acrobat Reader programmal, E-mail-ben küldhetők, és bármelyik másik gépen kinyomtathatók. A nyomtatási kép ugyanolyan mintha a saját nyomtatónkon készült volna! Elküldhetjük ügyfeleinknek elektronikusan a főkönyvi kivonatot, ÁFA bevallást, vagy bármely más listát.
Ezt más programok általában külön modulként pénzdíjasan biztosítják, vagy egyáltalán nem tudják. Mi a követési díj részeként ingyen biztosítjuk ezt az alap programban. Ha használni kívánják ezt a lehetőséget akkor a Windows kiegészítők menüpontban lehet letölteni az ehhez szükséges kiegészítőket!
Előnye, hogy semmiféle külső segédprogramra nincs szükség a file készítéshez! (pl. PDF nyomtatódriver, stb) melyek beállítása bonyolult, és legális használatuk szintén több 10 ezer Ft

Vissza a lap tetejére


Változások és újdonságok a Maxbér programban előző hírlevelünk óta

- Előző hírlevelünk kiküldése után értesültünk róla, hogy az utolsó pillanatban mégis visszaállították a korábban eltörölt munkáltatói SZJA elszámolást. Ennek a menüpontjait addigra már kivettük a programból, de majd idővel ezek ismét vissza fognak kerülni.
- FIGYELEM! A 06084A nyomtatvány kigyűjtése hibás volt! Abban az esetben, ha osztalékból, vagy ingatlan bérbeadásból származó SZJA kifizetés is történt akkor a 02,03-as sorokban megduplázta a levont SZJA-t. Kérjük amennyiben nem vették észre a hibát, és volt ilyen kifizetés, akkor javítsák le a bevallást! Az új verzióban már helyesen számol a program
- Elkészült a 0708-as 2007 évi havi járulékbevallás!
- Kifizetési listákat, ha szervezeti egységenként külön kérjük, akkor már választható, hogy a szervezeti egységek egymás alatt sorban listázódjanak, vagy minden szervezeti egység külön lapra kerüljön.
- 06084M és A lap előtársasági időszak esetén a bejegyzés keltétől kezdődően számítja ki az adatokat, és ezt írja rá a nyomtatványra kezdő dátumnak. A könyvelhető cégek karbantartásában lehet beírni a bejegyzés keltét a tevékenység kezdete rovatba.
- Frissítettük a magánnyugdíjpénztárak adatbázisát az új APEH-es bankszámlaszámokkal.
- A régi magánnyugdíjpénztári tagdíjbevallás menüpontja már csak a 2006-os évben működik és a még egy ideig elérhető lesz a programban az esetleges pótbevallások, vagy régebbi adatszolgáltatások javítása miatt.
- Járulék utalási összesítőn a magánnyugdíjpénztárak utalásai mellett 2007-től az új APEH-es bankszámlaszámok jelennek meg. A banki import fájl is az új számok alapján generálódik. 2006-ra még a régi számlaszámok nyomtatódnak ki.
-Új jogcímtörzsbeli módosításokat hajtottuk végre:
a.) Adójóváírás hónapszám eltörlődik megbízási díjas és vállalkozási jellegű jogviszony esetén
b.)Adóterhet nem viselő járandóság SZJA-ja nyugdíjasnál kiszámolódik, és az SZJA ennek megfelelően változik. - - Figyelem! Amennyiben nyugdíjas dolgozót számfejtenek, akkor az SZJA számítás módszerére annál a dolgozónál csak és kizárólag a 12-es szorzást szabad alkalmazni. Ellenkező esetben nem garantáljuk a helyes eredményt.
- 2007-től a mindenkinél kötelező járulékbevallás miatt az eddiginél is jobban szükséges egységesíteni a komplett maxbérrel rendelkező ügyfelek jogcímtörzsben található jogcímkódokat. Már többen eddig is találkozhattak az egységesítés folyamatával (teljesen új jogcímtörzset kaptak stb...) Ennek kidolgozása folyamatban van, várhatólag ebben az évben elkészül. Az ezekből adódó esetleges kellemetlenségekért elnézést kérünk. Ezt fontos megtennünk, hogy megfeleljünk a törvényi előírásoknak.

Vissza a lap tetejére


A 0708-as járulékbevallással kapcsolatos tudnivalók komplett Maxbér esetén

- Elkészült a 0708-as bevallás! FIGYELEM! A hírlevél kiküldésének időpontjában az APEH által kiadott ABEV nyomtatványkitöltőben az ellenőrzések tévesen jeleznek hibát. 3 téves jelzést is találtunk, ezt jeleztük az APEH felé. Tehát ha hibát jelez az ellenőrzésnél az ABEV, akkor nézzék meg, hogy az tényleg hiba, vagy csak az ABEV-es ellenőrzőprogram tévesen jelez. Reméljük, hogy a jövő hét elejére az APEH kiadja a helyes nyomtatványt. Fontos hogy mindig a legfrissebb ABEV-es nyomtatványt használják, és nekünk csak akkor szóljanak, ha tényleg hibásak az adatok Önök szerint is, nem csak az ABEV szerint!
-2007-től megszűnik a magánnyugdíjpénztárak felé kötelező tagdíjbevallás. Ez átkerül az APEH-hez a 0708-as bevallásba. A csere automatikus. Az APEH-es azonosítókkal feltöltöttük a magánnyugdíjpénztári törzset.
- Változás a 2006 évhez képest, hogy a program 0708-as bevallás “A” lapját is elkészíti, és átadja az ABEV-be nem csak a 0708M lapokat. Az “A” és “M” import fájlok egy menetben készülnek el, és egyszerre kerülnek átadásra az ABEV-be. Az átadás után csak össze kell rendelni az M nyomtatványokkal, és az esetleges hiányzó adatokat kell beírni (pl. cégautó-adó, stb...)

- A 2007 évi havi járulékbevallás most már mindenkinek kötelező. Ezért ismételten leírjuk az elkészítés menetét azok számára akik eddig még nem készítettek a programmal 08-as bevallást:
1.)
Az első lépés, hogy a dolgozók alapadatai rendben legyenek. Fontos a hogy a FEOR szám, a magánnyugdíjpénztári adatok, és a START kártya kezdő és záró időpontja (év-hónap-nap) adatinak helyessége. Szintén fontos a Foglalkoztatási jogviszony kód helyes kitöltése. Ez alapján töltődik ki a bevallásban az „Alkalmazás minősége” rovat.
2.) El kell végezni a havi bérszámfejtést a 2007 évre frissített jogcímtörzs alapján.
3.) Fontos, hogy az ABEV-ben fel legyenek telepítve a 0708A és a 0708M nyomtatványok, és mindig frissítve legyenek, mert az APEH bármikor változtathat rajtuk.
4.) Fontos, hogy a Maxbér programból is a legfrissebb változatot használják, ezért mielőtt az átadást megkezdenék kérjük ha lehet akkor frissítsék a programot.
5.) Ha még nem lett beállítva, akkor egyetlen egyszer az évben be kell állítani, hogy a Maxbér program hol keresse az ABEV nyomtatványkitöltő programot. Ezt az ABEV útvonal beállítása menüpontban tehetjük meg. A legcélszerűbb az automatikus keresés funkciót használni. Be kell írnunk, hogy melyik meghajtóra van telepítve az ABEV (Ez az esetek nagy többségében a „ C ” meghajtó) és ezután a program automatikusan megkeresi az ABEV-et. Ha több példányban is telepítve van a gépen az ABEV program, és ha nem sikerül az átadás, akkor kézzel is meg lehet adni az útvonalat.
6.) A személyi adatok menüpontban a táblázat vége felé be lehet állítani személyenként, hogy szerepeljen-e a havi bevalláson, vagy sem. Így ha nem akarjuk, hogy egy ember belekerüljön a havi bevallásba, akkori tt állítsuk be hogy a 08-as bevallásban ne szerepeljen.
7.) Ezután el kell indítani a Havi adatszolgáltatások almenün belül található „Havi járulékbevallás (0708A-M) készítés” nevű menüpontot, és az ABEV import fájl generálást kell választani.
8.) Ha az import állományok elkészültek, akkor el kell indítani a „Járulékbevallások átadása ABEV-be” nevű menüpontot. Ekkor elindul az ABEV és automatikusan beolvassa és el is menti az emberekhez tartozó 0708M-es nyomtatványokat, és legvégül a 0708A nyomtatványt is.
9.) Ha beolvasás közben hibaüzenetet küld az ABEV akkor az IMP állomány sorszáma alapján beazonosítható, hogy melyik emberről van szó. A program képernyőre kinyomtatja, hogy melyik IMP állomány melyik név alapján készült.
10.) Az ABEV-ben a nyomtatány megnyitása funkcióval megnyithatók az átadott M-es lapok. Ellenőrizhetők az adatok. Ha szükséges akkor javítani is lehet bennük.
11.) A 0708A nyomtatványt is meg kell nyitni. A szükséges kiegészítő adatokat be kell írni, és el kell menteni. Ezután a nyomtatványok összerendelés menüpont segítségével hozzá kell rendelni a 0708M-es lapokat.
12.) Meg kell jelölni elektronikus küldéshez a nyomtatványt. Ekkor létrejön egy XML állomány, amit fel kell tölteni a kormányzati portálon található ügyfélkapun keresztül. Az XML állománnyal és az ügyfélkapuval kapcsolatos problémák esetén ne minket keressenek, hanem az APEH ügyfélszolgálati 189-es hívószámát.


Vissza a lap tetejére


A 0708-as járulékbevallás az egyszerűsített Maxbér programmal. (Tudnivalók)

- Az egyszerűsített Maxbér program a havi és éves járulékbevallások kézi leadásához maximális segítséget nyújt. Noha nem adja át automatikusan az adatokat az ABEV-nek, kevés cég vagy nem túl nagy létszám esetén nagyon könnyen elvégezhető a járulékbevallás a következőképpen:
- Az egyszerűsített Maxbér programban a havi adatszolgáltatások almenün belül található „Havi járulékbevallás (0708A-M) készítés” nevű menüpontban kinyomtatható a teljes 0708M nyomtatvány az összes sorral együtt emberenként, és minden sor ki van töltve azzal az adattal amit az ABEV-be be kell írni. Így nem kell az adatok kigyűjtésével bajlódni. Lehetőség van rá, hogy csak azokat a sorokat nyomtassuk ki emberenként ahol van adat érdemi adat, és az üres sorokat ne. Ezzel az opcióval egy embert nem 13 oldalra nyomtat hanem 1 vagy maximum 2 oldalra, és ez nem csak papír és festéktakarékos megoldás, hanem az adatokat sem kell keresgélnünk.
Ha ezt a sűrített nyomtatást választjuk akkor az ott található nyomtatvány sor azonosítóval kikeressük a nyomtatvány megfelelő sorát és már írhatjuk is be az adatot.
Ha már egy hónapot kitöltöttünk az ABEV-ban, akkor a következő hónapok kitöltése még ennél is sokkal gyorsabb lehet. A következőképpen kell eljárnunk:
A nyomtatvány megnyitása menüpontot választjuk. Bepipáljuk a feltételek megadása négyzetet. A nyomtatványnál kiválasztjuk a 0708M-et, az időszaknál pedig az előző hónapot. A státusz ablakban az „Elküldött” státuszt választjuk. Ekkor a kiválasztó ablakban megjelennek az előző hónapban elküldött 0708M-es nyomtatványok. Ezután a bal alsó sarokban minden embernél megnyomjuk a „Másolat” feliratú gombot. Ezután kijavítjuk az időszakot az aktuális hónapra. A dolgozó nevével, azonosítójával, a cég adataival, a FEOR számmal, az alakalmazás minőségével nem kell törődnünk ez automatikusan kitöltődik. Sőt ha szerencsénk van és a dolgozó bére és SZJA-ja és járulékai sem változtak az előző hónaphoz képest akkor azokat is változatlanul hagyhatjuk, vagy átírhatjuk a Maxbér programból kinyomtatott adatok alapján. Ezzel a módszerrel gyakorlatilag pillanatok alatt végezhetünk 1-1 emberrel.

AKCIÓS AJÁNLATUNK!

Ha a fent leírtak ellenére mégis túl megterhelő az Ön számára havi járulékbevallás, akkor lehetősége nyílik rá, hogy most akciós áron lecserélje egyszerűsített Maxbér programját a komplett Maxbér programra.
Az Akció igénybevételéhez kérjük kizárólag a 70/3312-152-es telefonszámon jelentkezzenek!


Vissza a lap tetejére


Integrált Rendszerrel, számlázó modullal kapcsolatos újdonságok

-Készletkezeléssel integrált rendszerben lehetőség van bizonylatkapcsolásra, és dupla bizonylatok készítésére (ezek egyszerre 2 készletet mozgathatnak pl. raktárközi átadás, bizományosnak kiadás, szerszámok, anyagok kiadása, és kintlevőségek nyilvántartása)
- Az anyag/készlet modulban a dupla bizonylatok egyszerre sztornózhatók.
- Az anyag/készlet modulban sok új kimutatás készült el, cikkenként, és mozgásonkénti forgalmak, stb...
- Az anyag/készlet modulban lehetőség van az alraktárak (bizományos, vagy egyéb) automatikus sorszám-növelésére. Ezért egy új raktár gyűjtőfogalom - a készlet jelent meg. Egy készleten belül sok alraktár vehető fel, és a mozgásoknál csak az adott készlerthez rendelt alraktárból válogathatunk.
Régebbi újdonságok:
- Windowsos számlázó modulban a bizonylat műveletekben sok új menüpontot hoztunk létre melynek segítségével egyszerűbb a sztornózás, kiegyenlítés, újranyomtatás (nem kell ismerni a billentyűkombinációt a gombokat)
- Windowsos számlázó modulban lehetőség van a kiállított számla mellé borítékot nyomtatni a vevő adataival 3 féle standard boríték formában a bizonylat műveletek menüben.
- Windowsos számlázó modulban a bizonylat műveletek menüben lehetőség van a kiállított számlához azonnal feladóvevényt nyomtatni ajánlott, tértivevényes formában.
- Windowsos számlázó modulban lehetőség van újfajta szép grafikus formátumú számlakép nyomtatására is. A következő formátumokat tudja:
Belföldi áfás Ft számla magyar nyelvü , Belföldi áfás Ft számla magyar+angol nyelvü, Belföldi, áfás EURO-ban kiállított számla amin Ft-ban és EURO-ban is rajta van az összeg magyar+angol nyelven
EU-n kívüli export számla,csomag+palettaszám, nettó bruttó súly, rendszám,szállítási cím
számlanyilatkozatot nyomtat (goods are hungary origin) swift+iban kód szerepel a vevőknél magyar+angol nyelvű, kell hozzá plusz 7 adatot beállítani a súlyhoz, rendszámhoz stb..
EU-s export számla EU-s adószámmal áfa nélküli, devizás magyar+angol nyelvü
-A számlák ismételhetők, ha elrontottuk, vagy összegyűrődött a papír. A kapcsolódó bizonylatszámnál számlakiállítás közben F10-el feljönnek a korábban kiállított számlák és amit kiválasztunk annak az adatai átjönnek.
Lehetősége van egy egyszerű Számlázó program vásárlására 10.000 Ft +Áfa áron. A komplettebb számlázó modul ára 20.000 Ft és hozzá kapcsolható 5.000 Ft-ért devizaszámla modul.

Vissza a lap tetejére

Az ügyfélszolgálat működéséről

Szeretnénk felhívni mindenkinek a figyelmét, akinek még nincsen DiamondNET kapcsolata, hogy ez a kapcsolat nagyon fontos, hogy működjön. Ugyanis a gyakori törvényi változások miatt sokszor előfordul, hogy 1-2 naponta van a programban változás, és e nélkül nehezen tudunk frissíteni, valamint probléma esetén az ügyfélszolgálat nagyon nehezen tud segíteni.

Az ügyfélszolgálattal való kommunikációra pedig ha egy mód van, akkor a modemes üzenetet használják, mert ekkor az üzenet azonnal a megfelelő helyre továbbítódik, és pontosan tartalmazza hogy melyik ügyfél küldte, és hogy pontosan milyen programja van. Az írásbeliség nagyon fontos a pontos és gyors problémamegoldáshoz, és hogy ne vesszenek el információk.

Ha nem kapott régebbi hírlevelet, de szeretné azokat is megkapni, akkor ezt kérem jelezze a vigkrisz@diamond.hu e-mail címen!

Továbbra is készséggel állunk rendelkezésükre!

Vissza a lap tetejére

Üdvözlettel: Nagy Péter
QualitySoft Bt.
A Diamond Integrált Számviteli Rendszer Ügyfélszolgálata
8000 Székesfehérvár, Orsovai u. 50, Telephely 8000 Székesfehérvár Tolnai u. 34.
Tel: 70/3821-021
Tel: 22/349-454; Fax: 22/349-353

web: e-mail: pnagy@diamond.hu;